Stichting Noaberhulp ondersteunt jou op het juiste moment.

In de laatste levensfase is thuis zijn, omringd door dierbaren, vaak de grootste wens. Bij Noaberhulp begrijpen we dit volledig. Als mantelzorger draag je hieraan bij met liefdevolle zorg, maar we snappen ook dat het soms zwaar kan zijn. Daarom staan wij voor je klaar.

Alle informatie voor jou als mantelzorger.

Deze periode vereist vaak intensieve zorg, zowel fysiek als emotioneel. Onze vrijwilligers, deskundig en betrouwbaar, ondersteunen je hierbij. Ze nemen taken over, luisteren en zijn er dag en nacht voor jou en je dierbare. Zo krijg je als mantelzorger de ruimte om op adem te komen, terwijl je weet dat er betrouwbare steun is.

Schroom dan ook niet met hulp vragen en neem vrijblijvend contact met ons op.

Wat kun je als mantelzorger verwachten van Noaberhulp ?

Onze vrijwilligers staan klaar om je te ondersteunen, zonder verpleegkundige of zwaar huishoudelijke taken op zich te nemen. Ze bieden echter wel dezelfde zorgzame hand- en spandiensten als jij als mantelzorger zou verlenen. Denk hierbij aan de volgende taken:

Helpen bij de dagelijkse verzorging en het opmerken van veranderingen.

Luisteren naar en praten met de cliënt en/of jou als mantelzorger

Aanwezig zijn bij de cliënt wanneer jij even weg moet.

Wakker blijven in de nacht zodat jij voldoende slaap krijgt.

‘Ik heb mijn man in zijn laatste weken geen moment alleen hoeven laten. Door de aanwezigheid van de “Noabers” kon ik een uurtje met de hond gaan wandelen, me eens uitgebreid douchen of ‘s nachts gaan slapen en daardoor de accu opladen.

Veelgestelde vragen

• Noaberhulp is actief in:

• Zutphen (Zutphen, Warnsveld)
    • Lochem (Lochem, Almen, Barchem, Eefde, Epse, Gorssel, Harfsen, Joppe, Laren)
    • Gedeelte Bronckhorst (Vorden en Steenderen)
    • Brummen (Centrum)

Woon je buiten dit gebied? Geen zorgen! Via VPTZ kun je gemakkelijk in contact komen met een vrijwilligersorganisatie in jouw omgeving.

• Als je thuis zorgt voor iemand die in de laatste levensfase verkeert, kun je altijd bij ons terecht voor ondersteuning of informatie over hoe Noaberhulp kan helpen. Onze coördinatoren bespreken tijdens een kennismakingsgesprek hoe we jou kunnen bijstaan.

Vaak wachten mantelzorgers te lang voordat ze de stap zetten om contact op te nemen, omdat het inschakelen van hulp het naderende afscheid van een dierbare lijkt te bevestigen. Echter, is het belangrijk om tijdig onze hulp in te schakelen. Dit kan door een mailtje te sturen of ons te bellen.

Kies tijdig voor onze vrijwillige, waardevolle ondersteuning. Soms is direct na een eerste gesprek al hulp mogelijk, terwijl het in andere gevallen nog even kan duren voordat onze inzet nodig is.

Weet dat onze toegewijde vrijwilligers klaarstaan om te helpen wanneer het te zwaar wordt. Wij helpen je graag!

• Wij bieden onze hulp kosteloos aan!

Hoewel we te maken hebben met aanzienlijke kosten, ontvangen we een deel van onze financiering via subsidies van het ministerie van VWS. Voor het resterende deel vertrouwen we op de vrijgevigheid van donaties. Jouw steun is daarom zeer gewaardeerd. Overweeg je een bijdrage? Donaties zijn welkom op rekeningnummer NL23 RABO 0386710317, ten name van Stichting tot steun aan het werk van Stichting Terminale Thuiszorg ‘Noaberhulp’.

Noaberhulp inschakelen is gratis!

Onze hulp is helemaal gratis, dankzij de geweldige inzet van onze vrijwilligers. We maken wel degelijk kosten, maar een deel daarvan wordt gedekt door subsidie van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Voor het overige deel vertrouwen we op giften. Zonder jouw steun zouden we ons belangrijke werk niet kunnen doen. Daarom willen we jou, en alle andere donateurs en sponsoren van Noaberhulp Zutphen, hartelijk bedanken. Zou je ook willen bijdragen aan ons doel?

Vrijwilliger worden?

Wil je vrijwilliger worden bij Noaberhulp? Jouw betrokkenheid en gevoel van verantwoordelijkheid staan voorop. Onze diensten zijn altijd in overleg maar vinden vooral ‘s avonds en ‘s nachts plaats.

Draag op een zinvolle manier bij aan de wereld door ondersteuning te bieden tijdens de laatste levensfase.