Coördinator Palliatieve Terminale Thuiszorg (12 uur).

In verband met pensionering is Noaberhulp op zoek naar twee nieuwe coördinatoren voor ieder 12 uur per week.

Stichting Noaberhulp

De Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg is een organisatie die het mede mogelijk maakt dat ernstig zieke mensen in de terminale fase thuis kunnen sterven. De vrijwilligers van de VPTZ bieden in deze laatste levensfase tijd, aandacht en ondersteuning aan de cliënt en diens naasten.

Kern van de functie

De coördinator VPTZ vervult een spilfunctie in de palliatieve terminale thuiszorg door vrijwilligers. De coördinator coördineert het vrijwilligerswerk, geeft functioneel leiding aan de vrijwilligers en leidt de werkprocessen in goede banen, zodat aan cliënten in de laatste levensfase en hun naasten de gewenste tijd, aandacht en ondersteuning geboden kan worden.

Doel van de functie

– Bevorderen en handhaven van de kwaliteit van de vrijwillige palliatieve terminale zorg
– Zorgen voor afstemming van vraag en aanbod (intake client en matching met vrijwilliger)
– Coördineren van de werkzaamheden en activiteiten
– Begeleiden en ondersteunen van de vrijwilligers
– Onderhouden van het netwerk van verwijzers in de regio

Plaats in de organisatie

De coördinator geeft leiding aan de vrijwilligers van de organisatie. De coördinator legt verantwoording af aan het bestuur.

Resultaatgebieden

1. Organiseren en coördineren van de ondersteuning aan cliënten en hun naasten
2. Organiseren en coördineren van het vrijwilligerswerk terminale thuiszorg
3. Onderhouden van contacten met het bestuur en collega coördinator